Токіо 2017: Концепт Mazda KAI розповів про «трійці» наступного покоління


Опубликованно 07.01.2018 12:30

Токіо 2017: Концепт Mazda KAI розповів про «трійці» наступного покоління

Компанія Mazda представила на автосалоні в Токіо новий концепт під назвою KAI. І хоча офіційно японці не називають цей автомобіль провісником якої-небудь серійної моделі, сумнівів бути не може — перед нами «майже» Mazda3 нового покоління з перспективним двигуном SkyActiv-X.

Компактний хетчбек Mazda KAI являє собою новий виток розвитку концепції дизайну «KODO — душа руху» (плавні лінії в поєднанні з виразним «поглядом» і м'язистими формами), яка застосовується при створенні всіх новинок бренду. Власне, назва KAI означає «першопроходець» і, як пояснили в «Мазді», воно було вибрано через те, що «концепт створює основу для наступного покоління».

Габаритна довжина чотиримісного концепту — 4 420 мм, ширина — 1 855 мм, а висота — 1 375 мм. Таким чином, новинка на 55 мм коротше, на 60 мм ширше і на 75 мм нижче нинішнього Mazda3 з п'ятидверним кузовом. При цьому колісна база у новинки більше на 50 мм (2 750 мм). І спереду і ззаду встановлені легкосплавні диски з шинами розмірності 245/35 R2.

Під капотом — новий бензиновий турбодвигун SkyActiv-X, що працює по циклу SPCCI — Spark Controlled Compression Ignition (займання від стиснення з керованим іскровим запалюванням). Маздівці описують свою технологію як систему, в якій ефект від локалізованого іскрового запалювання суміші використовується для досягнення такого тиску і температури, при яких суміш починає займатися від стиснення (цикл HCCI — Homogeneous charge compression ignition).

Іншими словами, геометрична ступінь стиснення підвищується до показника, коли бідна повітряно-паливна суміш досягає «межі займання». У цей момент розширюється вогненна куля, створений искоровым запалюванням, перетворюється в запальний заряд і дає полседний поштовх, який змушує горіти всю суміш. Процес подачі суміші постійно контролюється електронікою, завдяки чому тиск і температура всередині камери згоряння тримаються в оптимальних допусках. З-за того, що свічка запалювання використовується постійно, система може автоматично переключатися на іскрове запалювання в діапазоні оборотів або під навантаженням, коли займання від стиснення утруднено. В результаті, констатували в Mazda, конструкція агрегату залишається порівняно простий (порівняно з двигунами із змінним ступенем стиснення), а коефіцієнт стиснення ніколи не піднімається до надмірно високих показників.

Основна перевага нового двигуна Mazda — економічність. Так, 2.0-літровий чотирициліндровий мотор перспективного сімейства SkyActiv-X приблизно на 20% економічніше нинішнього двигуна SkyActiv-G. А при частому русі автомобіля на малих швидкостях (наприклад, в заторах), економія може досягати 30%. Точні показники витрати палива японці поки не називають, але стверджують, що в реальних умовах мотори «X» будуть майже такими ж економічними, як нинішні маздовский дизелі SkyActiv-D.

Наступна Mazda3 буде побудована на новій ітерації платформи SKYACTIV. Кузов стане більш жорстким, але у випадку зіткнень силова структура зможе витримувати удари з меншим ризиком для водія і пасажирів. Особливу увагу інженери приділили поглинання шумів і вібрацій — для цього в кузов хетчбека інтегрували додаткові демпфуючі вузли. Вони гасять коливання при зміні дорожнього покриття, що робить поїздку комфортною і спокійною.

Точні терміни виходу нової Mazda3 поки не озвучуються. Очікується, що презентація серійної моделі відбудеться в 2018 році, а продажі почнуться ближче до кінця року або в 2019 році.

Mazda KAI Concept


14

Категория: Автомобили